Crema (iogurt) de galetes Maria

Nesquik vs. Cola Cao

Aquest matí quan ens hem aixecat del llit ens hem adonat que no quedava cafè. Com sempre anem amb el darrer tren… apurant al màxim! Com podíem començar un bon dia sense un cafè?

Sense tenir cap altra alternativa, ens hem fet una tassa de llet amb Nesquik, que es el que teníem a l’armari. I sabeu què? Quins bons records que m’ha portat! A més, per acabar-ho d’arrodonir també hem menjat galetes Maria, d’aquestes de tota la vida. Quan era petita aquest era el meu esmorzar: got de llet amb Nesquik i galetes Maria. Jo partia en 3 parts cada galeta, i en tirava 3 dins la llet fins que tornaven toves i després, cap a dintre! El meu germà en canvi solia fer una pasta amb mooltes galetes a la llet i les picava fins que ja ningú podia reconèixer la forma de galeta. No només era el menú d’esmorzar de casa nostra, sino que recordo que a ca na Ponseta, una amiga meva, també s’esmorzava això, i que aquesta pasta de galetes també era la seva preferida.

A casa sempre hem comprat Nesquik, però això va a gustos. Normalment sempre hi ha batalles entre Nesquik i Cola Cao. Els defensors del Cola Cao diuen que té més sabor, que és l’autèntic, però que voleu que us digui, a mi els grumolls em molesten molt, no m’agraden gens. En canvi el Nesquik es desfà, i és tan fi…. Què preferiu vosaltres? Sou de Nesquik o Cola Cao? I no val dir que sou del Lacao, com na Maria Tauler i na Marina Martínez, que ens coneixem!

Avui quan he arribat de la uni, he decidit que aquests bons records les plasmaria en unes postres. Així que he fet una crema, que té textura de iogurt, de galetes Maria, molt fàcil de fer. Esper-ho que la faceu, i que us porti tants bons records com a mi 🙂

Què necessitam?

  • 100g de galetes maria
  • 100g de sucre
  • 3 cullerades de “dulce de leche”
  • 600ml de llet
  • 400ml de nata
  • 1 sobre de “cuajada”, jo he fet servir tipus Royal

Per on començam?

1_Triturem bé les galetes.

2_Posem tots els ingredients en una olla i ho posem al foc fins que comenci a bollir. Anem remenant de tant en tant. Quan comenci a bollir ho retiram del foc.

3_Ho posem en gots o bols individuals i ho posem a la nevera.

Anuncis

8 responses to “Crema (iogurt) de galetes Maria

  • Josep

    Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuah! Això ha de ser bonissim xavalin! Quan has dit que me’n enviaras una? Jajajaja! Un dia d’aquest mirare de ferne, i seguuur que són més bones que ses teves! Txxxx! Jajaja!

  • Tomeu Oliver Riera

    Locures Guida!!! (…res més a dir…)

  • Marti

    Encara que no sigui sa recepta que me pugui agradar més, si que és s’ocasió més adient per deixar un breu comentari…(que sinó dormiré a nes carrer..ajjaa) deixant ses bromes a part, només animar-te perquè segueixis endevant amb aquest bolg, que trob que és una manera molt entretinguda i diferent d’aprendre receptes de cuina i relacionar-les amb vivènces teves, passades i presents que vius. Animar també a tota sa comunitat en paraules textuals teves de “SEGUIDORS SECRETS” a deixar-te un comentari a ses teves receptes, perquè un bolg es nutreix d’aquests comentaris…no?
    Un beso i a seguir endevant! 😉

    PD: ses galletes de 3 en 3 sols no se noten a dins un tassó…jajaja

  • Maria tauler

    Ohhhh! Q guuuuai! Fa bona pinta!
    Volia dir q jo antes era des cola cao, pero q fa uns anys m’he passat a nesquik! Forever nesquik!
    I que a ca nostra, encara ara beren tasso de llet amb nesquik i galletes tosta rica triturades! Sense dubte lo millor! I mira que n’he provades de coses per berenar…
    Molt bona idea lo d’avui, a veure si colque dia m’anim q pareix bo de fer!

  • Bet

    Quina crema més bona!! aquest estiu passat vaig menjar un postre que entre altres ingredients duia gelat de galeta maria, i el nom del postre era “recuerdos de infancia” així que ja no dic res més! A veure si provo de fer-la, segur que m’agradaria… A casa nostra sempre hem estat de Nesquik però si només hi ha cola cao tampoc em fa res!

  • Aina

    mmmm Guida! aixo si que me fa moooltes ganes… m’encantes ses galletes Maria 🙂 saps q sa llista va incrementant per fer aquest estiu jiji

  • culleradesdolces

    Moltes gràcies a toooots! M’encanta que vos agradi! 🙂 Un dia de s’estiu en faré, ho promet!

    Maria: Forever Nesquik!

    Bet: el teu pastís d’aniversari em fa moooltes ganes, un dia el provaré de fer, m’ho apunto a coses pendents 😉 Ah! i a veure si et millores que ja m’ha dit la Ivet que no et trobes gaire bé. Un peetoo

    • Merin

      Nesquiiiiikk, jo tmbe me pasat a nesquik!!! I si es de tetabrik millorrr mmmmmm que bo… A veure, quantes receptes tendras temps de fer per pasco? Ves repartint es dies.. Jo fare un raconet dins sa meva panxa per que mi cabin tots! Jijiji 🙂

Deixa un comentari

