Pastisset de plàtan i xocolata

Ja som al cap de setmana! Semblava que aquesta setmana era interminable… Però tot se supera i ja som a dissabte! 🙂

Aquesta setmana només pensava que tenia el bloc més que abandonat, i em sentia molt malament, però no tenia temps de cuinar res presentable. Només frissava de que arribés el divendres i aprofitar per cuinar alguna cosa bona bona. I així ha estat, ahir en arribar de classe vaig mirar què tenia a la nevera i vaig anar per feina.

El dia abans havíem anat a comprar. En Tomeu (cosa rara) em va dir: per què no compram fruita? :O quina sorpresa! Normalment no és una iniciativa seva, i jo quan vaig sentir aquestes paraules de la seva boca no vaig fer-li la contrària. Vam comprar plàtans i pomes, crec que massa, perquè les pomes encara estan intactes i dels plàtans n’hem menjat 3.

Per això, quan buscava què podia fer, vaig pensar que podria aprofitar la fruita. A més, quan vaig veure els plàtans em va venir al cap que, quan era petita i anava a dinar a ca la “padrina pitja” (l’altra padrina que un dia us presentaré), quan no hi havia postres menjava un plàtan i l’untava de nocilla. Sé que és una guarreria però m’agradava molt!

Doncs d’aquí surt el pastisset. És un pastisset individual, perquè m’agraden més les postres individuals, així queden més mones i no es destrossen quan les talles i les serveixes. Es pot fer també com a pastís gran. Els ingredients que poso equivalen més o menys a 3-4 pastissets o 1 pastís gran.

Què necessitam?

  • 150g de galletes digestives
  • 70g de mantequilla
  • 250g de “dulce de leche”
  • 300g de mató (o brossat com en diem a Mallorca)
  • 2 làmines de gelatina neutra
  • 3 plàtans
  • 250g de xocolata negra per a cobertura
  • 300g de nata per montar

Per on començam?

1_Primer fonem la mantequilla i triturem les galletes digestives. Quan tinguem aquets dos passos fets, ho mesclem. Aquesta mescla servirà per fer la base del pastís. Ho posem a la base del motlle i ho compactem bé. Després ho posem dins la nevera mentres fem els altres passos.

2_Posem a hidratar la gelatina amb aigua freda. Abans d’incorporar-la a la mescla, la traiem de l’aigua freda i la posem en un got amb un dit d’aigua calenta per a que es fongui.

3_Barregem el mató i el “dulce de leche”, i també hi posem una de les làmines de gelatina ja fosa amb l’aigua calenta. Ho barregem bé i hi deixem apart.

4_Ara, fonem la xocolata, i quan ja estigui fosa hi incorporem la nata i l’altra làmina de gelatina ja fosa amb l’aigua calenta.

5_Tallem els plàtans a l’amines. Un truc és sucar-lis a sobre una mica de llimona, perquè així no s’oxidarà la fruita.

5_Ara, només ens quedarà montar el pastisset. Primer posem a sobre de la base de galletes la barreja de “dulce de leche”. Després, hi posem les làmines de plàtan anant alerta a que no s’enfonsin. Si voleu, podeu posar el pastisset a la nevera quan hagueu posat la primera capa per a que s’endureixi una mica i no s’enfonsi el plàtan. Quan haguem posat el plàtan només faltarà posar-hi a sobre la barreja de xocolata.

6_Quan estigui montat ho posem a la nevera fins que s’endureixi. Després podem decorar posant més làmines de plàtan per sobre.

Quan ho tenia acabat, vaig pensar que tenia nous i que hagués estat una bona idea posar-n’hi. Si ho proveu, ja em direu que tal 😉

Anuncis

3 responses to “Pastisset de plàtan i xocolata

  • catalina brunet

    Ueeeeeu!!!!! Quina pinta que fa aixo, ja m’agradaria tenirna un bossinet,aixi sa fruita fa bon menjarla:)

  • margalida

    Això és una booooooooomba!!! Sols ho poreu menjar voltros. Jo sols ho puc mirar!!!!!!!!!!

  • marta morales

    Ufff.. Jo això no ho puc llegir… m’ha agafat una gana…!!!
    Veient això, jo si fos en Tomeu compraria kilos de plàtans cada setmana!

Deixa un comentari

